Да направим постите по-сладки

Месецът преди Коледните празници е времето, в което всеки от нас търси своя начин да изпрати изминаващата година и да посрещне любимия зимен празник подобаващо. Ритуалът на Коледните пости ни дава  възможност да се обърнем към себе си и да преоткрием смисъла на Коледа.

Постите продължават от 15 ноември до 24 декември. По време на тях има дни със строги пости, когато са позволени единствено растителни продукти и дни, в които е позволено да се пие вино и да се консумират риба и морски дарове. За тези от нас, , които вече ги спазват, трудностите идват при търсенето на идеи за ястия, които да бъдат питателни, вкусни и подходящи за цялото семейство.

Важно е да знаем, че постите не са лишаване от храна, а напротив – те са време да дадем воля на въображението си, за да открием нови вкусове и начини за приготвяне на любимите си ястия и десерти без мляко, яйца и масло.

4

Даваме ви няколко практични съвета за това как да се храните по време на пости:

  • Осигурете си нужните протеини, като добавите към менюто си повече ядки и бобови растения (които дори можете да използвате за сладкиши!);
  • Хапвайте много пресни плодове и зеленчуци, които ще ви осигурят ценни витамини и минерали, като се стремете те да са предимно сезонни – в момента има голямо разнообразие от тикви, ябълки, круши, мушмули, картофи, зеле, моркови, праз лук, червено цвекло, зрял боб, грах, маслини, гъби;
  • Тъй като храната по време на постите е предимно въглехидратна е препоръчително да консумирате повече продукти богати на целулоза и фибри;
  • Заложете на десертите си с ядки, сушенени плодове и натурален шоколад;
  • Заместете маслото с кокосово масло, което ще обогати всяко сладко или солено ястие;
  • Преоткрийте подправките при готвене и опитайте нови комбинации, за да не ви доскучава.

Почерпете още идеи за това как да заместите повечето животински продукти при готвене тук.

Вашият коментар